Nude…!

Dette siste året har jeg hoppet tandem-fallskjerm, jeg har flydd tandem-PG to ganger, jeg har stått heeeelt ytterst på høye fjell i timesvis for å ta bilder, og klatret opp og ned bratte skrenter alene med tungt fotoutstyr, sitti på MC på bane i 240 km/t, i tillegg til mange andre utfordringer. Men INGENTING har vært så skremmende som å stå naken forran et kamera.
Per Finne ga meg utfordringen, og jeg tenkte meg om en liten stund. Som fotograf burde jeg utfordre meg selv på det jeg liker aller minst. Å stå forran en annen fotografs kamera. Jeg VET jo hvor ubehagelig det kan være for mine kunder og modeller. Samtidig har det vært veldig fint å få lov å være den som trykker på utløseren, og ikke være i fokus.
Når jeg i tillegg ble utfordret til å være aktmodell ble det to faktorer som ble vanskelig for meg. I tillegg til å ikke like å være forran kamera har jeg aldri vært spesielt glad i å vise frem min egen kropp, der er jeg vel ganske lik de fleste jenter.
Men jeg har blitt flink til å utfordre meg selv i det siste, og sa til slutt ja.
Jeg skal innrømme at jeg aldri følte meg bekvem, det var skikkelig tøft å stå der å se naturlig og avslappet ut, og det er nok aldri noe jeg kommer til å gjøre igjen. Likevel klarte Per å få noen fine bilder ut av det.
Jeg fikk selv lov å redigere de, men det tok meg lang tid før jeg orket. Det er bilder jeg ikke kommer til å ta frem å kikke på med jevne mellomrom for å si det sånn! Det er heller litt “been there,done that” følelse over det, og en type mestringsfølelse jeg ikke trenger å gjennoppleve.
Dette bildet er kanskje det jeg liker best, hvis man kan si det sånn, og jeg har tenkt meg lenge om før jeg har bestemt meg for å vise det frem.
Nok en liten (eller egentlig ganske stor) barriere 😉

2013-10-27 21.01.43

Leave a Reply

