Fly Fritt min venn!

Gladgutt etter epleslanghopping i Oslo

Gladgutt på epleslanghopping i Oslo

Kjære, fine Trond! Det var ikke det her blogginnlegget jeg skulle skrive idag…

Det skulle på sett og vis handle om deg, men det skulle handle om deg i levende live!
Om morsomme stunts og epleslang-hopping. Om å ha det moro i livet, og nyte det med det største smilet jeg vet om.
Om at basehopping også er fra objekter, ikke bare fra høye fjell i store wingsuits.
For du var så flink til det; å nyte alle sider av sporten. Også galskapen…
Men etter Dans ulykke for 2 uker siden snakket du så mye om å ta et skritt tilbake. Roe ned.
For du verdsatte de du hadde der hjemme så uendelig høyt.
Det var sånn du var.
Leken og litt gal, så livsglad og eventyrlysten, omtenksom,snill og utrolig fin.
Du hadde så mye å gi, og alle vennene dine fikk nyte godt av gode klemmer og store smil.
Jeg føler meg så heldig som har fått tilbringe så mange fine stunder med deg i sommer, fått dele latter og glede, timer med god prat om livet og fått lære deg å kjenne. Som har fått lov å nyte godt av omtenksomheten din, og få bli glad i deg.
Og jeg gledet meg til å bli bedre kjent med deg, -og det er så utrolig trist at jeg ikke får mulighet til det.
Samtidig går tankene mine til de du hadde aller mest kjær; som kommer til å savne en kjærlig samboer, pappa, sønn og bror.
Og til alle vennene som kommer til å savne sin Smiley-for det er mange! Du hadde en egen evne til å få venner overalt, ingen kunne vel motstå det smittende humøret ditt.
Det siste du sa til meg var; “Jeg heier på deg, Frøydis,- alltid.” Jeg skal huske det, Trond, hver gang jeg trenger en klapp på skulderen.
Og skal jeg ta vare på alle de gode minnene,- alltid.

Fly Fritt min venn.

Good friends, good times.

Good friends, good times, big smiles 😀

English version: Dearest Trond!
This was not the blogpost I was going to write today …
It was going to be about you, but it was supposed to be about you alive!
About funny stunts and sneak around-jumping.
About to have fun in life and enjoy it with the biggest smile I know of.
About the base jumping from objects, not only from high mountains in large wingsuits. Because you were so good at enjoying all aspects of the sport.
Also the madness …
But after Dans accident two weeks ago you talked so much about taking a step back. Calm down.
Because you valued your family so much.
It was who you were.
Playful and a bit crazy, so spirited and adventurous, caring, kind and incredibly nice.
You had so much to give, and  you shared your good hugs and big smiles with all your friends.
I feel so lucky to have shared so many nice moments with you this summer; Laughing and having fun,hours of good chats about life, and gotten to know you. I have been allowed to benefit from your care and consideration, and have become fond of you.
And I was really looking forward to getting to know you better, and it’s so incredibly sad that I did not get the opportunity to do so.
At the same time my thoughts goes to those you loved the most; who will miss a loving spouse, father, son and brother.
And to all your friends who will miss their Smiley-they are many!
You had a knack for making friends everywhere, no one could resist your infectious mood.
The last thing you said to me was, “I’m cheering for you, Frøydis, – always.”
I’ll remember that, Trond, every time I need a pat on my shoulder.

And I’ll take care of all the good memories – forever.
Fly free my friend.

2 thoughts on “Fly Fritt min venn!

  1. So nice words Froydis big kisses and hugs to you mate , just keep thinking of those good words and the good times you shared:(

Leave a Reply

